Ładny dekolt – jak odjąć mu lat?

Jędrny i zadbany biust jest atrybutem kobiecości. Dla wielu mężczyzn są symbolem seksapilu i kuszą zmysłowością. Dla kobiet są one powodem do dumy lub kompleksów. Rozmiar biustu zależy od genetyki i nie ma naturalnych sposobów, by powiększyć go o kilka rozmiarów, ale każda kobieta powinna szczególnie dbać o niego, by był jędrny, gładki i pięknie wyglądał. Nie chodzi tu o wielkość ale jędrność i odpowiednie uniesieni. Skóra dekoltu jest wyjątkowo delikatna, cienka, wrażliwa z niewielką ilością gruczołów łojowych, dlatego bardzo szybko pojawiają się na nim zmarszczki, zwłaszcza u kobiet, które często korzystają z kąpieli słonecznych, bez smarowania dekoltu kremami z filtrami. Inną przyczyną szybkiego starzenia się skóry dekoltu jest długa kąpiel w ciepłej wodzie, która przyspiesza utratę elastyczności i wilgoci. Niekorzystne jest także spanie na brzuchu i  zbyt częste noszenie stanika typu push up, który unosi piersi. Mięśnie klatki piersiowej ulegają osłabieniu, a skóra traci sprężystość. Negatywny wpływ ma także garbienie się, noszenie grubych, szorstkich swetrów i spryskiwanie dekoltu perfumami. By mieć piękny biust konieczna jest odpowiednia jego pielęgnacja.

Profilaktyka:

– Podczas kąpieli polewaj piersi na przemian raz zimną, raz ciepłą wodą. Taki hydromasaż sprawia, że naczynia krwionośne rozszerzają się i obkurczają, poprawiając krążenie krwi. Korzystny jest także masaż wykonując okrężne ruchy wokół piersi, delikatne szczypanie i oklepywanie omijając okolice brodawek, a raz w tygodniu zastosuj peeling.
– By długo zachować elastyczność i jędrność skóry piersi i dekoltu niezbędne jest nawilżanie. Krem musi być dobrany do indywidualnych potrzeb skóry. Mogą być to kremy nawilżające, ujędrniające i napinające biust. Dla przyszłych mam polecane są kremy zapobiegają rozstępom. Kosmetyk należy stosować dwa razy dziennie, zawsze po kąpieli, ponieważ wtedy lepiej wchłaniają się substancje aktywne. Preparaty powinny zawierać antyoksydanty, np. witaminy: C, E, A, flawonoidy, likopen, koenzym Q 10 oraz ceramidy i kwas hialuronowy.
– Bardzo waży jest odpowiednio dobrany biustonosz, który wpływa na wygląd naszych piersi. Biustonosz powinien być wygodny i wykonany z dobrych gatunkowo tkanin. Zbyt uciskający stanik może być przyczynią deformacji biustu. Powinien być dopasowany do  wielkości i kształtu piersi. Nie może krępować ruchów, uwierać i zsuwać się, kiedy pochylamy się do przodu. Właścicielki dużego biustu powinny stosować staniki z szerokimi ramiączkami i zabudowanymi miseczkami, które doskonale będą podtrzymywały oraz usztywniały biust.
– By biust wyglądał na jędrny konieczna jest prawidłowa postawa. Pamiętajmy o wyprostowanej sylwetce podczas siedzenia i stania oraz piersiach do przodu, to sprawi, że biust będzie wydawał się większy, a sylwetka ładniejsza. Zwisające piersi są często konsekwencją wad kręgosłupa, bądź nieprawidłową postawą ciała.

– Ćwiczenia na poprawę jędrności piersi powinny być nawykiem każdej kobiety. Ćwiczenia nie wpływają bezpośrednio na same piersi, gdyż jest to głównie z tkanka tłuszczowa, ale wzmocnienie mięśni piersiowych powoduje podniesienie ich i sprawia, że wydają się one większe oraz jędrniejsze. Bez wychodzenia z domu można wykonać kilka ćwiczeń, które wzmocnią mięśnie klatki piersiowej i kręgosłupa np.:
1. Złóż dłonie na wysokości biustu, łokcie skieruj na zewnątrz i dociskaj dłonie mocno do siebie, wstrzymaj ruch na 2 – 3 sekundy i rozluźnij mięśnie. Poczujesz jak mięśnie zaczynają się napinać. Powtórz ćwiczenia 8 – 10 razy.
2. Stań w lekkim rozkroku przed ścianą. Dłonie oprzyj na wysokości biustu o ścianę. Ugnij ramiona zbliżając klatkę piersiową do ściany. Wstrzymaj ruch na 2 – 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy. To samo ćwiczenie możesz wykonywać na podłodze, czyli tzw pompki.
3. Stań w lekkim rozkroku. W dłonie, na wysokości brody chwyć ciężarki. Rozsuwaj ręce na boki, jak najszerzej. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.
4. Na jędrny biust polecane jest także pływanie, jazda na rowerze, bieganie, wspinaczka na ściankach i taniec.

Domowe maseczki:

Maseczka ze śmietany
Do łyżki płatków owsianych dodaj schłodzoną śmietanę kremówkę, nałóż na szyję i dekolt. Po 20 minutach maseczkę delikatnie zmyj żelem lub mydłem. To ujędrni i poprawi napięcie skóry.

Maseczka z twarogu i pietruszki
Do posiekaj pietruszki dodaj tłusty twaróg, łyżkę miodu i wymieszaj. Nałóż maskę na 30 minut na dekolt i piersi. To doskonale odświeża i witalizuje skórę.
Tonik z cytrusów
Z pomarańczy, cytryny i grejpfruta wyciśnij sok. Takim tonikiem przemywaj skórę dekoltu. To sprawi, iż dekolt będzie wyglądał na zdrowy i jędrny. Można także plastry owoców nałożyć bezpośrednio na dekolt i po 15 minutach zdjąć je, a następnie delikatnie wodą przemyć skórę.